dimensioner

En upp och ned dag denna dag. Regn, hagel och nu sol? Jo men visst absolut.
En enormt trött jag. En kaffekickad jag. En spidad jag. En enormt trött jag. En rastlös jag. Och nu - äntligen - enormt trött men på ett skönt sätt.

(Konstigt det här med trötthet och pigghet. Ibland är det som att jag måste vara totalt fysiskt och psysiskt trött för att slippa rastlösheten. Som denna kväll. När man kommer hem och det haglar. Man är utmattad. Känner sig pollen-sänkt. Man tar ett bad. Äter kvällsmat. Och solen börjar skina. Och då börjar rastlösheten krypa i kroppen. Fast man egentligen bara vill låta sig själv vara trött så går man ut och promenerar. Och visst - det var en underbar promenad och nu är jag mer nöjt trött. Men ändå. egentligen ville jag ju bara däcka i soffan.)

Parantes.

Hade komisk situation på jobbet idag också. Öppnade och hade en mysig timme medans jag städade och lyssnade på mys-musik. Kände mig allmänt nöjd med att jag köpt en fantastisk god caffe latte och kaka på vägen till jobbet. Kände mig nöjd med regnet som föll ner utomhus. Fick jobbsällskap vid tio och snicksnackade - en väldigt lugn förmiddag. Och sen kom det kunder. Och MASSVIS med leveranser som upptog hela butiken. Och! Vi hade fått en gigantisk hamock? En Hamock undrade vi - vad tusan ska en te- och kaffebutik med en hamock att göra. (det visade sig sen att den skulle till lund...). Men det var rätt absurt - det kom bara mer och mer varor. Ett hav av varor. Situationen var för oss - två tröttare än trötta flickor - ganska komisk. :)

Men ännu mer givande - som bord fokuseras på - är något som kom till kontoret igår och som jag fick :) Glad jag kom hem med denna bok! Och tror att det är just vad jag behöver denna kväll. Baka en supergod kladdkaka, lyssna vidare på lundamannen emil jensen - som för övrigt är en sjukt smart filur som sjunger på fina lundatoner och kan konsten att leka med ord och skapa underbara ting.

Kladdkaka, lite pollen-allergi-tabletter och en film. Känner att det är vad som behövs denna kväll. Det känns bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0