det var en påskmiddag

En av mina persienner är sönder. Vilket betyder att solen skiner in på morgonen. För mig är det den bästa väckarklockan - solsken :D

Mitt ben gör fortfarande ont. Gick ut när jag vaknade, med ett stödförband, och gick i 15-20 min. Gick hem och strechade lite försiktigt ut musklerna. Det kändes ganska bra faktiskt. Men ska försöka få någon som kan kolla på det idag! Är ändå ledig, så tid finns :)

I lördags var det ett besök hos min farmor som gällde - påskmiddag. Min farmor är coolare än coolast - vilken kvinna!

Påskmiddag med sill till förrätt, därefter lax, nypotatis, sparris och fin sallad. Och farmors fantastiska tårta till efterätt. Och när vi satt i köket och solen sken i man smakade av en perfekt lax och en bit nypotatis - då, då smakade det sommar.






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kan du inte dela med dig av tårt-receptet? :D

2010-04-07 @ 16:00:06
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

Vad fina bilder :D Såg super gott ut!



Sv: Tack för kommentareren, jag förstår också hur du menar. Det beror på vem som säger det osv. Om vänner och familj gör det för att de är oroliga visar de bara att de bryr sig. Men folk som hasplar ut sig t.ex. att man blivit alldeles för smal, det känns precis som om någon skulle säga, du är alldeles för mullig till någon som är lite rund, det är inte ok.



Nåja, det är kårngligt, men det viktigaste tycker jag är att man är nöjd och kan njuta av livet utan att må dåligt av det och det kan jag nu när jag väger som jag vill och när jag vet att jag är smal ;-)



Ha en grymt bra lördag! Många kramar!

2010-04-10 @ 15:27:35
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0