back to reality

Nu är det nock med mässa för min del. Hej hej hallå verkligheten! Som hört - "man märker inte ens om en atombomb faller utanför när man är inne på en mässa dagar i sträck...". Så sant som det är sagt! Och ja, jag är trött. I fötterna och i huvudet och är glad över att det är helg. Och måste erkänna att det är ganska skönt att jag inte ska jobba imorgon, vilket tanken från början var...Så imorgon ägnas istället åt mycket roligare saker! Yey yey! Önskar och hoppas hoppas att mitt ben som ajjade igår är fit for fight imorgon - suktar nämligen efter ett löppas på minst 15 km...(annars har jag en reservplan - ett perfekt, eller ferpekt som en annan säger, spinningpass med favoritinstruktören. Vilket jag inte har varit på på länge...) Älskar att kunna improvisera fram roliga saker när man plötsligt får extra ledig tid!

Väl hemkommen från mässan idag tog jag mig en powernap. Tröttheten hålls på stång just nu - längtar efter att bara sjunka ner i soffan nu! Lagade förresten god mat. Med hallomi! För vad hände inte mig idag - lycka lycka lycka? Kan börja med att nämna att jag älskar hallomi. Skulle kunna äta denna ost 2 ggr om dagen 7 dagar i veckan. Eller ja, kunnat och kunnat, en period (när det var lyckliga tider då ens föräldrar betalade ens mat...) så gjorde jag nästan det..he. I alla fall. Ett tag innan mässan stängde idag vandrade jag runt och kom fram till fontanas monter med bl.a hallomi. Mitt presskort hängde tydligt fram och jag smög fram och smakade lite försynt en hallomiost-bit som jag inte smakat förut. Frågade killen om det var något nylanserat (hade inte alls sett det i butiken...) Nej, nej, fick jag tillbaka - funnits i ett år. Oj - sa jag - något jag missat. Och snabbt som attan fixade killen ihop en kasse med tre hallomiostar, lite nyheter och recept. Glad i hågen tackade jag och fick ur mig ett, faktiskt extremt sanningsenligt!, åh - nej men...jag som älskar hallomi...(typ). Vid detta tillfälle lade killen ner FYRA hallomiostar till i kassen...Svävade faktistk på moln vid detta tillfälle...Jag tror inte han kunde gett en mer uppskattande människa hallomi-osten.

Tänk att 7 st hallomiostar kan göra ens vecka. :D

Men maten var det ja! Fräste upp aubargine, svamp och qournfilé i olja, färsk chili, spiskummin och bladpersilja. Åts med hallomi och en sallad med avokado, grönsallad och keso. Mangochutneysås på mangochutney och yoghurt till detta...Gotte!







Kommentarer
Postat av: Jenna

Kul med hallumiostarna :) maten såg riktigt läcker ut! Ska se till att inhandla halloumi när jag handlar i helgen.



Hoppas du får en toppenhelg Maria! Njut av din lediga dag!

2010-04-24 @ 10:37:28
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0