aprilväder och mässande mässa

April väder ute - snöregn. Känns inte okej längre. Varför? Känner jag för att skrika samtidigt som jag drar mig i håret av frustration. Nja, kanske inte rikigt - men känslan finns.

Hemkommen från lilla (stora) stockholmsmässan i Älvsjö. Och fötterna är trötta. Inte lika intensivt som igår - satt faktiskt ner mer än 10 minuter i sträck! Härligt!

Och älskar fortfarande alla trevliga baristor som serverar gott kaffe. Mmmm. Kaffe kaffe kaffe....

Det är något speciellt med mässor. Sedan jag var ett litet knytt har jag nästan varje år befunnit mig på Bokmässan i Göteborg, med en pappa vars förlag alltid är på plats: extrajobb för mig! Är den som alltid försökt smyga på folk så många premurationer, flygblad som möjligt. Den som jobbat på lagret. Den som jobbat i montern...Suttit utanför seminarier med böcker, redo att signeras.

Alltid full rulle på mässor, alltid lika utmattande - men alltid lika roligt! Mängden med människor som kommer och går - viljan hos alla att knyta kontakter. Kanske är det det som lockar? Bokmässan har sin charm - även om det alltid är proppfullt med folk - och ändå sen jag var liten har jag älskat att vara där. Speciellt när man gått sina runder med sin fader och fått böcker av trevligt folk!

GastroNord - Mat. Inte helt fel det heller :) Och roligt på ett annat sätt - är en helt annan mässa. Och andra saker att göra självfallet. Är inte 10 år gammal och springer runt med flygblad länger heller.

Så kan det gå. Tiden går snabbt.



En packåsna på väg hem genom snöregn. En packåsna med trött-fötter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0