Tillbaka på gatorna i lilla stan...

Hemma igen efter en sannerligen intressant resa! Resan till Israel har varit intressant, det har varit varmt, varmt varmt (och åter varmt - varför åka när det är som varmast, det är frågan?!), har ätit underbart god mat, underbara kakor och druckit det godaste kaffet och de godaste juicerna. Har mött så många intressanta, engagerade och trevliga människor, både genom möten på stan och möten i arbete. Har sett ut över hela Nazareth en stjärnklar kväll, har badat i Medelhavet då solen brandgul gått ner, sprungit på strandpromenaden i Tel Aviv tidiga mornar och möts av en rusningstrafik av människor som promenerat, sprungit och cyklat. Jag har prutat i bazarer (är lite stolt över min förmåga kunna pruta hyfsat :) hehe), har varit kulturell, har varit en arbetsmyra och bara suttit på otaliga cafeér. Har besökt Jerusalem under sabbaten, ståt still i ett folkhav av människor som alla trängs för att komma fram... och mycket, mycket mer. Jag har helt enkelt sett och hört så mycket att jag är alldeles full av alla upplevelser (dessutom har jag blivit brun och fått solslingat hår :))! Så som det ska vara efter en resa!


 Peppen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0