Tepås-te






Hämmningslös tedrickare är vad jag är. Därför tycker jag självklart om att jobba på Tehuset. Men lite skamsen måste jag erkänna att jag är lätt dålig på att prova teer. Att köpa te tycker jag är jättemysigt - men jag gör det allt för sällan! Och nu sitter jag här med en kopp te - påste. Lite skamsen känner jag mig när jag tänker tillbaka på alla ofantliga mänger av tefusioner jag gick runt och doftade på igår. Men, detta teet är nyponte, vilket smakar mycket gott! Och nyponte har jag faktiskt aldrig sett i lösvikt. så jag ger mig själv ett godkännande :)

Nu är jag dessutom klippt, tack och lov! Inga stora förändringar - luggen klipptes och topparna på resterande hår klipptes (har efter att ha gått runt med kort uppklippt hår äntligen nått raklångt hår som går föbi axlarna:)) men "mjukade" upp håret runt ansiktet. Eller mjukade upp och mjukade upp själva håret. Det blev ett mjukare fall då min frisör gjorde en minimal uppklippning (med kniv). Äsh, svårt det var att förklara. Jag blev i alla fall nöjd!

Nu ska jag samla kraft för att fixa och trixa med bankärenden och csn. Tycker sånt är sanslöst tråkigt ibland. Eller egentligen är det nog så att jag alltid tänker att det verkar sanslöst tråkigt och inte alls vill läsa igenom alla papper. Det finns alltid enorma mängder papper som ligger på hög här hemma som borde läsas igenom. Vilket inte alltid sker. Men när jag till slut tar mig tiden så kan jag ändå finna det rätt intressant! Speciellt när det handlar om bankärenden och investeringar och dylikt. (Bara det inte handlar om hur lite pengar jag har. Deprimerande...)
Så nu ska jag ta tag i mig själv. Jag har ju faktiskt precis skaffat ett visa-kort - vuxenpoäng :) - och borde lära mig hur internetbanken fungerar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0