Strejk

Usch. Internet har inte tyckt om mig idag - det kan jag lova. Inte i något av mina hem har det fungerat. Ja, eller, nu funkar det ju. Men först nu!

Idag har jag fortsatt jobba hemma, håller på att skriva in inspelade intervjuer på datorn. Tar inte alls extremt lång tid (ironi...). Men, men.

Och det är fantastiskt underbart höstväder här nere i Lund så jag har tagit mig tid att njuta av vackra vädret! Morgonpromenad, en runda utomhus på lunchen och en fika på favoritcaféet med modern - satt utomhus med en gigantisk stor soyalatte, som var underbart god (speciellt efter att ha suktat efter kaffe i ett x antal timmar...).

Igårkväll var det fäktträning och jag kände mig lätt som en fågel. Till skillnad från de senaste dagarna. Jag är en sån som gör lite väl mycket grejer - det finns så mycket roligt att göra. Familj, vänner, träning, jobba - bara det tar tid. Men vet av tidigare erfarenheter hur lätt det är att göra för mycket. Och denna hösten hade jag bestämmt mig för att njuta av friheten av att ha slutat gymnasiet och vara stolt över att ha klarat mig bra! Tyvärr känner jag mig slutkörd efter att det gått 4 veckor sen "sommarlovet" tog slut. Helt enkelt insåg jag, till slut, att man måste omprioritera. Om en vecka åker jag dessutom iväg och blir borta i 3 veckor - hur ska jag hinna med allt jag tagit mig för denna höst. Alla mina projekt? Så, snyft, blir jag tvungen att säga adjö till en av de sakerna jag impulsivt tog mig för för tre veckor sedan. Jag får säga adjö till min kurs. Jag får säga adjö till "Internationell Samtidshistoria".

Hade inte tänkt plugga någonting denna höst. "Inget studerande på några år!" Har jag gått och sagt länge. Och inte heller har jag nu när jag börjat läsa kursen sett det som att jag pluggar. Mer som något roligt! Och jag tycker det är extremt roligt! Men en 15 poängs-kurs är en 15 poängs-kurs och just denna är mycket, mycket litteratur. Alla andra projekt jag tagit mig för i höst tar upp all min tid. Så det funkar inte med att läsa en kurs också. Den senaste tiden har det varit håll-i-gång konstant. Inte vad jag behöver!

Efter jag bestämmt mig känndes det tråkigt! Men jag kännde mig även, som sagt, lätt som en fågel. Ibland får man göra lite tråkiga beslut för att man ska må bra. Och jag är glad att jag har lärt mig det av de senaste 2 åren.

Och ja, vet att jag babblar på (eller skriver) men ibland blir det så. För jag är en person som inte alltid lyckas hålla mig kortfattad. Be mig berätta om en resa, eller kanske en händelse, och du kan lätt få en extremt detaljerad beskrivning :)




Känner att en bild från Tel Aviv passar bra.
Lugn, strand, solnedgång, människor, vatten, himmel, andas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0