Städdags på många olika plan...

 
He he he... Såhär fint var mitt skåp efter träningen igår - och ändå var inte allt som brukar ha sin plats i skåpet där för tillfället. Dags att städa?? Men ush, städa, hemska tanke. Som när min moder frågade om hon skulle diska min vattenflaska efter träning i onsdags. "Diska??" sa jag. "Bakterihärd, sjukdommar" sa hon.
Men Diska? Överdrivet?!

Men träningen känndes för övrigt bra! Eller många delar i alla fall. Lyckades med lite som satt käppar ivägen förr. Kul eftersom fäktsalen och jag (och människorna såklart) tyvärr inte kommer ses på några veckor.
Dock gjorde jag ett fatalt misstag innan träningen. Kom iväg från min mormor helt sent, vi hade mycket att prata om, så jag hann inte åka hem men kom ändå 5 minuter tidigare än tänkt till lokalen. Puttrade därför in på Laugerhaus som ligger nästan vägg i vägg. Och vad finner mina ögon där? KOkböcker!
Och jag är en extrem kokboksnörd. Skojjar inte...Problemet var att då man bara hunnit trycka i sig en banan och kaffe innan träning är det ingen bra idé att gå och kika i kokböcker. Speciellt inte i en bok om choklad...Att känna sug innan ett 2 h långt tränignspass är inte helt lyckat.

Men det gick ju bra ändå och väl hemma kunde jag njuta av endorfiner och massa god mat! Laxburgare, potatismos med ärtor och parmesan, fräs med morot, vitlök, soltorkade tomater och suger snaps. Och sallad med avokado och äpple. Och en macka med messmör och banan -  känndes som efterätt! Bäst att äta när man är vrålhungrig efter träning! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0