"Så kan det gå när kjolen är randig"

Japp. Så bra gick det för mig att växla pengar...Självklart hade jag ju glömt bort att jag lånade mamma pengar och att lönen kommer först imorrn. Smart tänkt...Så kan det gå när inte haspen är på. Eller här kommer det bästa uttrycket :
"Så kan det gå när kjolen är randig"

Tillägnas min farmor då det är därifrån uttrycket kommer :) (Hultsfred, tjejer - partytältet som ingen slår:)! )

Och ja, jag har en intressant passion för uttryck likt dessa...

Nej, pengaväxling får helt enkelt läggas på morgondagens att-göra lista, som för övrigt börjar bli lite lååång...Men nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och fixat lite här hemma som behövde fixas och även kört en planering och skrivit packlista. Packlista är bland det roligaste. Även om jag alltid lyckas skriva med massvis med onödiga saker och ändå alltid improvisera när jag packar. Men min packning brukar bli bra ändå!
Kaffe har det även blivit. Väldigt behövligt. Hade ett enormt sug, inte på en latte eller cappuccino, som är bland det bästa på denna jord - utan snabbkaffe. Mmmm. Ibland tror jag att jag är den enda som föredrar detta framför brygg- eller kokkaffe, vilket bara klunkas när det inte finns något annat och när ögonlocken inte kan hållas öppna...

Så nu är jag redo att snart hoppa på cyklen och ta mig till min mormor och därefter till träningen!


Kommentarer
Postat av: Terese

Nu följer jag dig, följer du mig?

2009-09-24 @ 18:18:31
URL: http://londonflickan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0