Jobba jobba pengar pengar :)

Sitter hemma och knattrar här på datorn. Jobba hemma kan vara skönt ibland. Ibland är det dock svårt att disiplinera sig. Som när man ska plugga. Brukar bli så att jag går till Stadsbiblioteket (som ligger några meter ifrån lägenheten) eller till favvocaféer (som ligger några meter från Stadsbiblioteket..:)). Själv blir jag lätt trött i axlarna och rastlös av det jag håller på med nu (även om det är sjukt intressant) så jag måste varva med lite andra göremål. Men det går bra det med:) Det viktiga är att pengarna rullar in!

Igårkväll var jag faktiskt sjukt satstig när jag lagade mat. Älskar att laga mat, men finner det roligast när man lagar till någon mer än sig själv. Men igår ställde jag mig och svängde ihop qournfärsbiffar med ugnsbakad potatis, sallad med grönsaker och kål samt en sås. Blev gott! Men bilden nedan blir i ett mindre format. Den blev inte så bra - dock den bäsa av de jag tog. Ljuset i köket här hos mamma suger. Blir inte bra - hur man än trixar med inställningarna på kameran. Och mer orkar jag inte hålla på att trixa med - maten ska ju faktiskt inte hinna bli kall!

Recepten finns nedan!

 Lite besviken känner jag mig dock. Jag åt upp alla biffarna igår - så nu ligger det inga rester i kylen...Skulle sitta perfekt nu när min mage börjar kurra till lunch :)


Qournfärsbiffar

Tid: 15 min. 3 st biffar

ca 2,5 - 3 dl qournfärs
1 tsk dijonsenap
hackad bladpersilja
1 ägg
1/2 dl vetekli
salt, chili, svartpeppar

Tina färsen i mikron. Blanda samman med, persilja, ägg, vetekli och dijonsenap. Krydda efter smak.
Stek på ganska låg värme tills biffarna fått fina ytor.

Tomatdressing

Jag blandade helt enkelt samman lite keso och soyayoghurt med lite ketchup, hackade tomater, tomatpure, chili, koriander och salt.

Kål- och grönsakssallad

Blanda samman valfri sallad med solrosskott, färsk tunt strimmlad vitkål, parpika, äpple och tomat.

Servering!

Qournfärsbiffarna serverades då med salladen, ugnsbakade potatisstrimmlor (grillade till krispighet!), tomatdressing och fetaost. Och Ketchup, måste jag erkänna...
Supergott!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Har oxå svårt för det där med studie- (eller jobb) disciplin när jag är hemma, och brukar försöka ta mig till något bibliotek istället :) Idag har det i varje fall gått hyfsat! Men eftersom jag förbjudit mig själv att bli distraherad av datorn blir jag så otroligt sömnig istället oavsett hur länge jag sovit under natten...

2009-09-18 @ 14:31:16
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0