Höstruskig dag...

Hm...första dagen på länge då det inte är fantastisk höstdag med sol och härlig luft. Istället hägrar regnet, vilket egentligen inte gör så mycket! Tycker bara att det är mysigt :)

Var så himmla glad igårkväll - vet inte varför. På vägen hem från träningen tjattrade jag med en vän och när jag kom hem kände jag mig sjukt endorfinkickad och glad och skrattet liksom bubblade i halsen. Härligt! Så jag däckade faktiskt inte i sängen direkt efter att ha slängt i mig mat, tonfiskomelett - gotteligott - utan slängde mig i soffan och åt godaste chokladen och såg på en film. Bride&Prejeduce. En bollywood-film, variant på Pride&Predjeduce. Hade addiction på denna film för några år sen, men har inte sett den på mer än ett år. Men den är så härlig! Färg, musik och en bra historia :)

Dagen ägnas som vanligt åt jobb. Ska även försöka klämma in bild-arbete. Vem får kanske en bild publicerad:):) Blev igår peppad på afro, kanske blir dags att shaaaaka lite senare idag. Får se. Annars ska jag förbreda lite inför resan. Ta en ganska oplanerad dag idag - skönt!




Efter morron-promenixen blev det havregrynsgröt med aprikos och russin, linfrön och hela kardemummakärnor (krossade dock). Till det äppelmos och rårörda lingon, mandel och hasselnöt. Och sedan havremjölk.
Godaste brödet som skymtas! Köpte surdegsbrödet igår på Mormors Bageri. Brödet är då surdeg och fyllt med råg, frön, solroskärnor och massvis med andra godsaker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0