Godmorgon lördag!






Glad för att det är helg. Känns underbart! Idag blir det lite ärenden som ska uträttas på stan, lite pluggande, träffa min coola farmor och sedan utgång ikväll! Känns som att dagen kommer att bli bra.

Vaknade upp vid sju idag. Hade tänkt att jag skulle sova i alla fall en timme längre - det hade behövts tror jag. Men ögonen slogs upp klockan sju och egentligen säger jag inte nej tack till det. Fick ju en bonustimme på morgonen. Därför har jag hunnit med en rask morgonpromenad innan frukost samt bakning av frukostbullar. Och dessutom blev brödet sjukt gott. Så jag bugar och bockar för min kroppsligt inställda väckarklocka!

Frukosten blev förutom frukostbullarna med kardemumma och plommon, en gröt som kokades på AXA qinoua och havre med kanel, russin, linfrön, torkad aprikos och banan. Banan som får koka med i gröten är ett hett tips. Gillade det strarkt. Till gröten serverades det havremjölk, rårörda lingon och hackade hasselnötter. Självklart stod även en stor kopp te på bordet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0