Frukoststund

Alltid skönt att komma hem efter en resa och få återgå till sina egna rutiner. Morgonpromenad, god frukost och radiolyssning (p3 morgonpasset - alltid) och tidningsläsning.

Frukosten idag blev havregrynsgröt med rivna äpplen, kanel och kardemumma. Använde fiberhavregryn, som jag kokade med kardemumma, kanel, rivna äpplen och hackade russin och aprikoser.

Till gröten blev det havremjölk, hasselnötter och rårörda lingn. Gotteligott! Till det åts det russinbröd ch dracks te och blåbärssoppa. Mumsigt värre!
        



God gröt och macka med ost, gruka och tomat samt philadelphia och banan. Russinbullar, har haft seriös addiction på detta bröd en gång i tiden. Frågan imorrse var om jag skulle hugga in på detta bröd med risk för återfall? 


Nu är det dags att få ordning på dagen. Som tack och lov inte är lika fullspäckad som de två föregående dagarna. Att man inte har hunnit ta i igen sig något efter resan känndes bl.a. igårkväll på styrkegympan. Spagettiarmar, o ja. Men det är ju alltid så mycket som ska hinnas med, speciellt om man varit borta ett tag. Det sakerna man måste göra och de sakerna man behöver göra. Sen vill man hinna med att catcha upp med vänner, träna och allt annnat... Dessutom började min kurs på universitet i tisdags kväll :) Och idag ska jag fixa böcker, hehe. Tidsoptimist som jag är trodde jag att det skulle fixas innan resan...Men, det gick bra ändå!

Nej, nu är det dags på mrgonfilosoferandet och dags att komma igång!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0