Frihet

O! Resa överallt, se allt och ingenting. Göra allt och ingenting. Resa och se platser och upptäcka oupptäckta platser är så fantastiskt. Storstäder, berg, byar, stränder. Asien, Afrika, Europa....
    Sitter helt enkelt här och längtar till New York! Och även om jag är nyss hemkommen från en annan resa så känner jag suget efter att ge sig iväg. Till och med Kastrup, Köpenhamns flygplats är något att se fram emot. Det är den bästa platsen att inleda sin resa från. Sitta med en latte och titta på alla människor som går, springer, rusar förbi. Titta, drömma, uppleva... Frihetskänsla!

Samtidigt är himla skönt att vara hemma och kunna leva efter sina rutiner, träffa sin familj och sina vänner. New York ska bli extra roligt, då jag kommer till en stad som jag varit i förut, en stad som blev förälskad i vid första ögonkastet :) (nerdy sagt men sant...) Och det blir nog mer hemma att komma till en lägenhet som min pappa bott in (verkligen bott in, då dess storlek är rätt så liiiten. Men va fan - Manhattan!!!). Känner mig så lyckligt lottad och glad för att komma tillbaka till denna stad!

Se massvis av platser, cafébesök, kommer att fotografera väldigt mycket, springa i Central Park, springa utmed Hudson River, träffa människor, uppleva kultur...Uppleva den häftiga energi som finns i Staden. En energi som jag hört talas om innan jag kom dit första gången, en energi som verkligen kändes! Kanske är det som att jag tycker mycket om denna stad just nu, för att det är en perfekt plats för en nystart?

Nedräkningen kan börja!

En trött, men glad, jag i Jerusalem - och nu påväg mot nya äventyr!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0