En överraskande lunch!

Sitter på stadsbiblioteket och jobbar då modern min ringer och frågar om lunch-sällskap och ja gärna sa jag. Vid den tidpunkten kunde jag dö för en grov cibatta med soltorkade tomater och brie från coffe break. Och vem möter vi i den långa kön inne på cafeét? Hör och häpna: Min 28-årige kusin från Bonn! Som jag inte sett på några år, för att vi alltid lyckas gå om varandra när vi borde ha tillfällen att träffas.

Väldigt överraskande må jag säga. För inte visste vi att han var i Lund. Förvisso är det så att hans flickvän är utbytesstuden vid universitetet (Lund är en stad, vars befolkning ökar avsevärt extremt mycket under terminerna p.g.a av alla studenter...), och han skulle dyka upp i krokarna inom en snar framtid. Men dock trodde jag denna uppdykning skulle ske efter jag lämnat Sverige, så som det brukar bli.

Så istället för att avnjuta en god macklunch i min moders sällskap, blev sällskapet utökat med två andra fin fina filurer. Vilken lyckad händelse helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0