Cappucino hjärta Maria

På plats för förmiddagskaffet på Mojjo Coffee. Pappsen jobbar med sitt och jag fixar med mitt. Känns bra!

Morgonen började bra, vaknade pigg som en mört (fånigaste uttrycket egentligen) vid 7 och drog på mig löparkläderna, löparskorna och en lånad pulsklocka. Sedan bar det ut och ner mot Hudson River och Beach Promenade. 8 km morgonlöpning, som gick perfekt! Benen sprang sprang sprang och jag insöp alla intryck och kände att såhär kan livet allt få vara jämt!

Så dagen har helt enkelt börjat bra, och har på känn att den kommer att fortsätta på samma spår. På dagens schema står nämligen först ett besök på Guggenheim, vilket jag bara sett utifrån - och bara det är en upplevelse. Så jag hoppas på en kulturell tillfredställelse! sedan strosar vi nog runt i vackra Central Park och därefter ner mot Times Square. Vi ska gå på jakt efter musikal-biljetter, förhoppningsvis ett par lite billigare - last minute call kanske ? :) Och ikväll har vi spanat in en restaurang och jazz-klubb som verkar vara värt ett besök. Jazzie jazz - är halvfrälst redan, till skillnad från min pappa som sedan länge har varit jazz - man nummer 1!




Utsökt (försöker variera uttrycket underbart/fantastiskt...lyckat??hm) kaffe. Trevligt café, bra musik. Perfekt chill-out i en timme :)

Morgonlöpning här!


Så nu säger jag god dag, god natt, god kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0