Äntligen SöndagsLugn

Sitter ner och känner ett härligt söndagslugn. Efter att ha varit ute med damerna och slått klackarna i taket i gårkväll, förminskades dock min sömn till alldeles för få ynka timmar. Vilket har känns idag, då jag har haft mycket att göra. Men nu har jag precis fått mat i magen efter att ha varit och tränat. Middagen bestod av ugnsgratinerad fisk och potatismos med ärtor, persilja, smör och parmesan. Väldigt gott. Sådan mat som jag under några år tänkt va tråkig. Fördärvad av skolmat faktiskt!

Och träningen gick bra - provade något nytt! Istället för att vara ute och springa i en timme gick jag på spinning i en timme! Har velat prova detta länge och nu har jag gjort det. Och jag blev inte besviken. Kicken och den lyckade känslan av att verkligen ta ut sig, som jag älskar med löpning, var något som verkligen infann sig under passet. Totalt genomsvettig promenerade jag nöjt ut ur salen. Vem ska ta med sig en liten handuk till nästa spinningpass? Jo, Maria...

Annars har det varit lite att stå i här hemma under dagen och ett behov av att plugga har tyvärr inte helt och hållet täckts. Men det blev i alla fall en och en halv timme på caféet där jag alltid sitter, som ligger typ hundra meter från hemmets väggar. Kaffe och äppelmuffins fick mig att piggna till! 

Nu ska jag snart slänga mig i soffan och njuta av första kvällen hemma sedan jag kom hem från Israel. Filmen Chocolate blir nog bra :) Kanske ska man matcha filmen med Ben&Jerry eller Lindts 70% choklad med sea salt. Svårt val. Ben&Jerry lockar definitivt. Dock måste man pallra sig ut och köpa på sig lite...Och ute är det kallt och ruggit. Jag har helt enkelt något att tänka på:)



   


Dagens frukostbild i förminskad storlek:)
 Dagens gröt blev nya favoriten med banan och kanel, serverad med lingonsylt och hackade hasselnötter.
 
Och sedan intressant läsning och gott kaffe på min favoritplats på mitt favoritcafée:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0