Väskusten hej!

San Fransisco hallå!

Sitter i vårt hotellrum - på Frank Hotell, vilket är sjukt coolt - efter första dagen i denna stad. Det är onsdag och igår kom vi till San Fransisco.

I söndags kom vi till L.A, efter en flygfärd på ca 6h. Vi kom till staden, träffade storebrodern och förundrades över x antal saker: kallare än vad vi trodde, extremt mycket bilar, ännu fler bilar, och ännu fler bilar, 6 filig motorväg. Bl.a. Tog oss ner till Santa Monica, platsen där vi valt att bo. I måndags hann vi besöka Warner Brothers studie, vilket var intressant, absolut! Gick "walk of fame", vilket inte var så spektakulärt. Sjavigt och kommersiellt. Åkte igenom Beverly Hills - och ja, fint...P och jag sprang längs Santa Monicas strandpromenad och senare på kvällen åt vi middag på thai-restaurang med världens bästa namn - Buddha Belly :)

I tisdags lämnade vi L.A för att köra upp till S.F. Alla tre är ganska överens om våra intryck av staden och ingen skulle faktiskt vilja bo där! L.A är stort, stort och överallt tar man sig med bil! Det är så galet och tråkigt, tycker jag. Ingen härlig stad, ingen maria-stad. Saknade N.Y i L.A...

Men efter en bilfärd i regnets teckn, skyfall under vissa delar, kom vi fram till kullarnas stad - San Fransisco. Vi kom fram i takt med att himmlen klarnade upp! Men aå mycket gladare blev vi inte, när vi upptäckte att hotellet vi bokat var under renovering...inte hade vi fått reda på det och alltså var det INTE alls lika charmigt som vi trodde. Och klart för HÖGT PRis för vad man fick! Ett hotell man inte blev glad att bo på...
Men vi checkade in och tog sedan en  kvällspromenad ner mot innersta delen av downtown (Hotellet låg vid marinan) och fascinerades av dessa backar. SÄger bara: Lämna högklackade skorna hemma! Vissa backar är så extremt branta! Helt galet - jättekul!
Hittade jättetrevlig restaurang som hette Santorini - och då älskade båtluffen bland grekiska örna kom upp i minnesbanken kännde jag ett måste att gå in. Vilket var bra, trevligt och god mat (och mycket mat, som på de flesta ställen...).
Efter en promenad för vindlande backar satt vi på hotellet och sökte efter nya hotell på internet, och hittade det vi bor på nu! Vilket är coolt och ligger sjukt bra :) Så vi är glada och nöjda :) Och har dessutom haft en mycket bra dag här i staden. Vandrade i förmiddags upp längs Telegraph Hill, som kantades av så vackra hus, och hittat en torn och bästa utkiksplats! Betraktat staden :) Sen har vi bytt hotell och kännt oss väldigt glada över vårt nya boende, besökt Urban OUtfitters - var ju tvungen att visa butiken för storebrodern...och hittade för övrigt ett väldigt fint linne...., och promenrat runt - bl.a. i gammla hippikvarter. Saknade Berlin lite. Finns inte så mycket kvar av den dynamik, av kreativitet och plats för nya tankar och olika slags människor kan man väl säga, på så många platser. Men i berlin så finns det.

Så nu är kvällen hör och snart ska vi ut och äta. Har spanat in en marockansk restaurang - kanske lir det det...Och sen blir det kanske vidare till ngt musikhak?!! Finns gott om det här! MEn vi får se vad som orkas, i alla fall för mig. Har en förkylning som håller på att bryta ut...blä.

Så Hej San Fransisco och en fin kväll!