Tillbaka till vardagen

Och det känns bra. Faktiskt. Ibland när man kommer hem ifrån en resa känns allt trist och grått och rätt så konstigt. Men den här hemkomsten känns bra och jag känner mig förväntansfull över vad framtiden kan erbjuda! Livet är allt bra!

Planering av resten av hösten är i stort sett gjord, vilket betyder att man har något att luta sig tillbaka på. Och dessutom inser jag vad skönt det var att jag tidigt insåg att jag och universitetet inte går hand i hand tidsmässigt. Så nu är det lite jobb som gäller i två veckor. Sen satsar jag stenhårt på att ta det där körkortet...en intensivutbildning på 2-3 veckor är inbokat och det känns både väligt härligt och samtidigt väldigt konstigt att veta att om mindre än 2 månader har jag äntligen tagit körkortet! Och nu har jag även tagit tjuren vid hornen och kontaktat mitt jobbställte - i vissa situation hatar jag att ringa. Det går bara inte. Så denna gång. Till slut upptäckte jag datorn och kom på att ett mail så lätt kunde skickas i väg. Och genast blev lilla jag lättare om hjärtat! Så julen hoppas jag fylls av mysiga jobbtimmar! Annars får jag nöja mig med lördagar.

Just nu sitter jag och snorar i kapp med modern (fräscht ja vet). förkylningstider....men ska snart ta vägen till mormodern för att äta middag - myspys!

Annars har dagen spenderats med många koppar kaffe men på olika plats och i olika sällskap. Morgonen och förmiddagens kaffedrickande spenderades med datorn och jobb som sällskap och eftermiddagen i goda väners sällskap. Och eftermiddagens kaffe må jag säga smakade mycket godare :)

Nu kurrar min mage sönder...hm...ska försöka ta mammsen i kragen och se till att vi pallrar oss ut och iväg. Vill inte komma en sekund försent - min mormors mat är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0