Nuet, framtiden och tillbakablick

Sitter och dricker kaffe. Ute regnar det och jag är blöt om mina fötter. Att mina favoritskor håller på att falla sönder är inte bästa kombinationen tillsammans med regn.

Har precis varit på Metropolitan Museeum. Sett Vermeer - bl.a "The Milkmaid". Som ett fotografi, precisionen, uppställningen färgerna. Synd bara att det var så mycket folk - det gick inte att stå och se på målningarna lika mycket som jag skulle vilja. Men det bästa var utställningen med Robert Franks bilder! Hans fotografier är så intressanta och så bra att jag känner inspirationen flöda igenom mig, samtidigt som jag vill stanna framför varje bild länger än folkmassan runt om mig tyckte var lämpligt. Hm...och folkmängden och min och P:s kurrande magar gjorde att visiten bland fotografierna inte blev lika lång som önskat. Men eftersom vi kom in gratis (P och hans journalistkort - fungerar i alla lägen :) ) så är museet värt ett andra besök. Ett museem värt ett besök - även om man inte är så intressrad av ngn specifik utställning - museet i sig är stort, häftigt och värt att se!

Ja, nu sitter jag i alla fall inne i värmen och laddar inför kvällen. Ska bli så kul! Vi ska gå och se musikalen Hair!!! Ja, jag har varit fullständigt huvudlöst beroende av denna musikal. I åttan och nian på högstadiet kunde jag se filmen hur ofta som helst och gick alltid omkring och  nynnade på låtarna (känndes det iaf som..). Såg även en uppsättning gjord av en musikalskola. Så det ska bli så himla kul ikväll!!!

Gårdagen - fredag - var en sjukt intensiv dag! Började med en löptur på morgonen - ja, lika härligt som vanligt. Börjar nästan bli trött på min egen entusiasm...Spatserande in till Union Sqaure. Ägnade rätt lång tid inne på Urban Outfitters - bästa butiken! Älskar den, kläder - ascoola - i varierade prisnivåer, böcker, skor, saker i en härlig blandning. Hittade bl.a en hatt jag älskar :) Hatt är bäst :)
    Ja, och till tidig eftermiddag gick vi runt i butiker, åt lunch på Starbucks och hade det bra. Just nu är jag dock trött på butik-tittande....

Och sen var det dags för det stora...P hade nämligen hört ryktas om billiga biljetter till The Boss. Bruce Springsteen som spelade på hemmaplan i New Jersey, och vi fick tag i biljetter! P är ett stort fan av Springsteen, alltid lyssnat på honom ngn gång i alla fall under livets alla perioder. Och jag är rätt impad av mannen! Och se honom på den gigantiska arenan Giants kändes inte helt fel.

Och det var en sådan Upplevelse! Mannen är verkligen The Boss. Fantastisk - så duktig. Och så jordnära och så älskad av "sitt folk". Han är mannen från det vanliga folket som fick världen att ropa hans namn - och alla människor, barn, ungdommar, vuxna dansade runt och sjöng och det var så många som verkligen strålade av lycka! Och han sprang runt i publiken och på scen och överallt. Höll på i konstant 3 h. Han är ca 60 år. Ja, en upplevelse! Är glad för att min chansen att se honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0