Lördag

Sitter med min soya-cappuccino och mumsar i god cookie med choklad och nötter...bästa smakkombinationen...

Idag är sista dagen här i storstaden! Eller ja, näst sista - imorrn är det vi lämnar öst för västkusten och califorien. Börjar få lite resfeber - det ska bli roligt att komma till L.A och San Fransisco. Kan dock inte fatta att de senaste två veckorna har gått så snabbt! Galet!

Igår fick jag också en liten efterlängtad dos av musik-klubbs-livet här i staden! Dagen och kvällen avslutades nämligen på en klubb vid namn "the bitter end", där ett väldigt härligt jazz/ska/singer-songwriter band (låter som en intressant kombination, men kände att det var en beskrivning som stämmde..) som spelade. Med en sångerska som inte var dålig! Och härliga blåsinstrument!
Och innan klubben var vi ute och åt på en trevlig resturaung. Good mat. Och vad som inte gjorde det hela sämre var den stoora biten mörk chokladtårta som jag smaskade i mig till efterätt...Så en lyckad fredagskväll på stan - överfylld med folk!!!

Och dagen började med en kort morgonlöpning, 5 km, ganska segt dock! Det blev en timme på Mojjo på förmiddagen och sedan gallerirunda i Chelsea. Såg några fotografier som fick mig att tappa andan. Bl.a fotografier av Edward Weston! Var också uppe i Rockefeller Center, en tur vi lyckades tajma perfekt tidsmässigt. Åkte nämligen upp vid det perfekta ljustillfället. Då solen gick ner. Resultatet var vackert ljus som flödade ner över staden. En vy värd att ses!!
Han även med ett besök på min nya favorit-butik...Urban Outfitters...Ha-begär, ja visst, men älskar att bara gå runt i affären. Och det bästa är att priserna är så mycket trevligare än i butiken i Köpenhamn....Och fann ett par skor att älska. Ganska bra, med tanke på att mina favoritskor håller på att trilla i bitar...hm. Så ett par nya favorit -skor är inte helt fel :)

Och idag har varit en bra dagen-innan-man-åker-dag. Och inte är dagen slut än! Hittils har det hunnits med en sista morgonpromenad i fundersamhetens tecken. Har kommit fram till en del framtidsvisioner här i N.Y. (ja, ursäkta mina fundersamma tankar...) och känner att en plan har utvecklats i mitt huvud. Mycket som tål att tänka på :) P och jag promenerade sedan ner till SoHo och efter en kopp stärkande cappuccin gick jag och köpte ett par jeans som tittats ut. Under 280 svenska kronor för ett par jeans som sitter bra...inte helt fel!
Sedan mötte jag en dröm. En drömlägenhet....Vi gick till ett par, solvei och niel, bekanta till p. De är arkitekter och bor i en gammal industrilokal....Man tar en hiss 7 våningar upp och kliver bokstavligt talat rakt in i deras lägenhet. Fantastiskt!! Om det inte skulle kännts så fel skulle jag velat fotografera deras lägenhet in i minsta detalj och ha som inspirationskälla. Men, ja, gjorde ju inte riktigt det...

Och ja, nu sitter jag då för sista gången (för denna gång) på Mojjo. Hm...ett ställe att verkligen sakna!
Snart är det dags att lätta ankar och ta sig tillbaka till lägenheten och snöra på sig springskorna. P och jag ska ta en sista löprunda längs Hudson River! Och sen ikväll blir det Thai och packning. (Hm...min sovdel av lilla lägenheten ser ut som ett totalt slagfällt. Har haft det faktum att vi åker imorrn som en förevändning till att inte städa de senaste dagarna....). Och packningen lär, om jag känner mig och p rätt, ta kanske-möjligtvis-rätt så lång tid....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0