IBLAND ÄR LITET TREVLIGT

Efter att ha börjat dagen med en morgonpromenad (gillar att det är ljust "tidigare" igen, med tanke på vinertiden!) och frukost, fortsatte jag sedan mot ett café och kaffe och datorknapper. Och då fick jag erfara hur trevligt en liten stad ibland är. Min mormor tittade förbi, för att hon hade hört att jag var på biblioteket, vilket jag inte var, men då gick hon ett par hundra meter och svepte in på kafeét istället. Sånt är trevligt. Att gilla, definitivt!

Vidare tickade minuterna på och snart var det dags att lyfta och cykla upp till Gerdis för spinning. En ny klass skulle provas - Spinning Styrka. Gick bra och var roligt. Passet är upplagt med vanlig uppvärmining och sedan ett block på tio minuter (tror jag iaf...hm), sedan fortsätter man med lite styrketräning med stång, sen tillbaka till cyckeln och ett block plus final och avslut med styrketräning, fouks mage+rygg. Jag gillade det - kände ett extremt behov av styrketräning och bålträning, har inte riktigt blivit något av det när jag varit ute och rest. Och det känndes, jobbigt! Gud, var tvungen att ta en stång som var ett snäpp lättare än vad jag brukar välja. Pust och stön - men nu är jag på g igen! Bävar dock inför nästa fäktpass och lektion med min tränare....vilket egentligen skulle vara idag. Men har en teorilektion inbokad, inför körkortet. Intensivutbildningen börjar ju nästa vecka men idag är det en riskutbildning, som håller på under eftermiddag+kväll. Så jag får hålla på min fäktexplosivitet ett tag till...

Nu ska jag snabbt springa iväg och shoppa loss på Malmborgs - mataffären som är the place to be! =) Ser nästan alltid ngn bekannt...inte alltid en fördel förvisso. Men ändå. 
Efter spurten mot tiden ska jag slå mig ner på biblioteket och slänga upp datorn och skriva. 

Förresten så regnar det. Mycket. Saknar de krispiga soliga höstiga dagarna.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0