Dinner and movie



Hemkommen från världens film - Flickan som lekte med elden. Me lika! Vilken skådespelare Naomi Rapace är, måste säga att hon spelar Lisbeth Salander bra bra bra. Har läst ett x antal recensioner om filmen förut och håller med om många kritiker när de berömmer regissören för att verkligen låta Lisbeth Salander ta sin rätta plats i filmen. Många, många bra scener. En hel del obehag. Och, även om jag läst boken minst två gånger, sitter jag under stora delar av filmen på helspänn och väntar på vad som ska komma. Vid det tillfället då jag såg film nr 1, kopplade jag inte samman Michael Nyquist med Blomquist. Blev lite besviken, så som man blir när man föreställt sig bokens karaktäre helt annorlunda. Men börjar vänja mig vid filmens Michael Blomquist - även om denna karaktär inte tog upp lika mycket plats i denna film som i första. Men om valet står mellan bok och film är boken det självklara valet!

Vid hemkost blev det snabb matlagning. Efter att ha hittat lite rester slängdes bl.a detta ihop, se nedan. Att gratinera rester i ugnen med ost kan bli mycket lyckat! Kvällens måltid blev nudlar med soya och soltorkade tomater samt chili, ihopblandat med ett fräs gjort av kidneybönor, majs, qourn, valnötter, morot, soya och massa kryddor. Detta gratinerades med keso, fetaost och parmesan. Tillsamans med god sallad och avokado kan det beskrivande ordet för denna måltid bara bli - Mums!


      




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0