Boven i dramat

Var förbi min pappsi för att kolla post. Det hela slutade med att jag fick lösa ett litet mysterium...
Kom in innaför tröskeln och gick in i köket och hörde till min förvåning ett pipande! Pip! En mus? Tänkte jag, och varför det var det första som uppenbarade sig i min trötta hjärna förstår jag inte. När nästa pip kom fick jag nästan anstränga mig för att inte låta fantasin ta över och måla upp bilder av en psykopat som tagit sig in i vårt hus och...(ja, jag är spökrädd, mörkrädd och låter allmänt fantasin spela mig spratt. En klar svaghet vid vissa tillfällen...) Vandrade runt på nedanvåningen och fortsatte höra detta pipande med jämna mellanrum. Och till slut kom jag på! Brandvanaren! Det är ju så det brukar låta när jag ibland vaknar mitt i natten av ett fasansfullt pipande som stör nattsömnen, vilket betyder att brandvarnarens batteri tagit slut. Så jag gick på brandvarnar jackt och till slut fann jag bovn i dramat - en pipande illvillig liten brandvarnare i ett rum på ovanvåningen. Men när pip-mysteriet väl var löst kom jag till nästa etapp - få pipandet att sluta. En funderare senare hade jag fått ner brandvarnaren från taket och vänt och vridit på tinget utan att hitta någon utväg. Jag är inte den bästa på dessa ting. Och i mitt huvud spelas samtidigt en scen från vänner upp, där Phoebe går totalt maniac på sin tjutande brandvarnare. Till slut kom jag fram till en lösning. 

Brandvarnaren har nu legat instängd i vårt badrum hos mamma. Den har slutat pipa nu. Lugnet är återställt... 




Musen som var en brandsläckare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0