Barack Obama Barack Obama!

Barack Obama är en dörr från mig. Nästan. Han är på ett hotell på samma gata som det jag bor på!

För en timme sen kom vi fram till gatan där vårt hotell ligger, ser avspärrningar och massa demonstrerande människor. Vänder och går runt för att komma till andra sidan gatan och vårt hotell. Möter poliser och avspärrningar plus några andra förvirrade hotellgäster - möts av beskedet att vi inte får komma igenom! Efter mycket om och men stöter vi på en security vakt som eskorterar in oss. Så häftigt - mitt i amerikanska poltikens centrum!!!

Crazy crazy!! Kommer till stadens cntrum och möts av detta, kommer ifrån en pir fylld med massvis av sjölejon. Jävlar, vad de låter! Galna....

Och innan dessa sjölejon var vi ute på ön Alcatraz, ett före detta fängelse. Sett "the rock" med sean connery? Ett fängelse som var ökant och känt. Som man sa: om du bryter mot lagen hamnar du i fängelse. Om du bryter mot fängelsets lag hamnar du i Alcatraz. Riktigt intressant!

Egentligen hade turen planerats till i förmiddags, och därför vandrade vi raskt kulle upp och kulle ner igenom staden imorrse, stressade och plågade av skoskav (mina hälar...), men upptäckte att pappsen bokat fel tid. Men det var egentligen tur i oturen kom det att visa sig. Morgonen och förmiddagen präglades nämligen av regn och rusk. Och i och med vår felplanering kunde vi gå och se en utställning ut av min favorit fotograf - Richard Avedon. Har redan sett utställning en gång tidigare - skulle kunna se den hundra gånger om. Hans bilder är så bra, han fångar sånt som andra inte sr. Hans porträtter får mig att nästan glömma andas ibland. så bra.

Så jag blev glad, glad, glad. Och ännu bättre känndes det när vi upptäckte att ovädret dragit förbi och himmlen klarnat upp, just lagom till lunchen som kunde avnjutas utomhus. Innan färden ner till piren och ut till alcatraz!

Nu ska vi ut och äta en sen middag och sen ska jag gräma mig över att jag inte kan gå ut på klubb och lyssna på musik. Det är 21-års gräns på klubbar och alkohol här. Och till skillnad från i N.Y, så är man stenhård på att kolla leg! Så jag kämpar på för att försöka hitta ngt trevligt jaxx lr blues ställe jag kan få komma in på.

Men nu är det dags för mat. Är fett sugen på frites....mums. Eller japanskt....Hm.. valet är svårt.

Oohh!!! Finns förresten en cool brödkedja, bageri som gör surdeg! I speciella former. Exempelvis i form av en levande krokodil? Eller i form av brödbulle med russin och choklad, likt det brödet som jag smaskade i mig för ett tag sedan. SUrdeg is tha shit!

Men nu är det dgs att lämna hotellet och se om jag kan skymta en liten president ! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0