träningsglädje

Åter tillbaka till teorin. Har haft paus, vilket betydde löpning och lunch. Löpningen gick fantastico! Kan inte säga annat. 11km som bl.a innehöll några backintervaller. Det gick bra och jag kände mig stark, trots en trötthets och slitenhetskänsla i kroppen. Så underbart att sträcka ut och bara springa springa springa. Spring i benen kan man säga :) Ska försöka hinna läsa igenom nya runners world som damp ner i brevlådan häromdagen. Innehåller ett avsnitt om hur man lägger upp sin vinterträning inför vår- och sommarsäsongen. Kan bli intressant läsning. Speciellt eftersom jag har ett mål i vår - Göteborgsvarvet. En halvmara, vilket känns bra att börja med. (drömmen är fortfarande att springa New York Marathon. Skulle vara så COOLT!)
Men ja, träningsglädje. Lugnet som infinner sig efter en löprunda som verkligen gett något, det lugnet är fantastiskt. Önskar bara att jag kunde lära mig hitta lugnet när som helst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0