Spring i benen en tidig lördagsmorgon

Igårkväll kom jag i säng tidigt. Efter en dag fylld av det ena och det andra, som avslutades med ett härligt spinningpass och kompisbesök, så var jag rätt så trött. Kan man lugnt påstå.
Men fördelen med min hyfsat tidiga kväll var att jag tidigt imorrse vaknade. Väldigt pigg. Upp ur sängen och på med löparkläder och ut genomdörren. Ja, jag hade helt enkelt spring i benen! Blev 6-7 km. Är lite osäker...hm. En härlig morgonrunda, började springa när det var väldigt mörkt, men slutade rundan när allt var blått. Den där speciella blåa färger som syns precis innan det börjar ljusn på riktigt. Fantastisk början.

Och det är lördag och det är helg och det är underbart! Underbart. Ingen körning (nästan - en timme idag med pappsen....men men). Seriöst så är det enda jag ser när jag sluter ögonen landsväg, motorväg, avfart, cykelled, väjningsplikt....aaaaah. Crazy banana. Så att säga.

Idag blir det allt möjligt som ska ske, allt vet jag inte än, men har på känn att det blir en bra dag. Ikväll är det dessutom dags att skaka rumpan med finisar. Inte helt fel. Absolut inte :) 

Dagens frukost: den nya favoritgröten, gjord på AXA:s havre&qinoua blandning, med torkade aprikoser, blåbär och toppad med banan samt hasselnötter och mandlar. Mums! En slags variant på danskt rågbröd serverades till. Sjukt gott, heter osötat rågbröd. Ganska mycket samma konsistens som danskt rågbröd, men med en mer brödig och mer smak av korn...Ja. Gott är det iaf.

Så efter Tidningskavalkad, grötkavalkad, mackkavalkad och tekavalkad är jag på g. Kommer bli en bra lördag.





Kommentarer
Postat av: Jenna

Visst är det mysigt när man ibland vaknar toktidigt trots att det är helg :) det är ju en helt annan sak än att vakna tidigt än en vardag för då har man ju alltid något åtagande senare under förmiddagen. Att bara vakna och ha hur många timmar som helst att freestyla med är guld :D



Hoppas du får en riktigt härlig dag nu och fortsättning på helgen!

2009-11-14 @ 14:19:38
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0