spidigheten och jag

Home sweet home. Tiden på Tehuset försvann snabbt. Drack te och åt godaste lussebullarna med mandelmassa och russin. The BEST! Ska bli roligt. Kommer bli sjukt. Men roligt. Fick dessutom frågan om mer jobb än uppskrivet, vilket man säger tack så mycket och innerligt tar emot. Yeah.

Spinningpasset ställdes dock in. Tog min faktiskt upp till Gerda (ok, 5 min på cyklen men ändå) för att upptäcka att p.g.a av min senhet så fanns det inga platser kvar till passet. Jaha, tänkte jag, och bytte snabbt spår. Löpning it is! Och bra var det. Spinningpeppen var inte riktigt där men när mina fina löparskor kom på så var benen och faktiskt hela jag på g. Nästan en timme löpning - and it was so good. Gooood :) Oh! Sprang bl.a ngr rundor i stadsparken och vad skådar mitt öga - en grupp av löpare som tränar tillsammans! Jag vill också tänkte jag. Borde ha sprungit fram och frågat om man kunde hänga på. Kanske skulle gjort det om jag hunnit. Om jag inte redan då hade 40 min löpning i benen.

Men väl hemma så slängdes en mkt snabb måltid ihop, men resultatet blev lyckat! En risottoinspirerad rätt: ihopfräs av lök, svamp, morot och matvete - ganska starkt kryddat. I med parmesan på slutet. Till detta stekt ägg, keso, pesto och sallad. Var godare än det låter :)

Känner mig lätt uppe i varv. Fingrarna knattrar på tangentbordet. Måste coola ner mig lite. Andas och sova. Tomorrow it's time for....

Sen kommer jag sluta tjata om körning. It's a promise. :)




the diner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0