spicy spicy




Godkväll Godkväll. Det känns som om det är extra mörkt ute ikväll. Vet inte varför. Men det låter lite som hela havet stormar där utifrån.

Har försökt motverka hösten med bl.a spicy food. Invigde kryddor vi köpte i Israel, kryddor vilka har legat i ett skafferi tills igår. Då tog jag kraft till mig och faktiskt hällde upp kryddorna i fina burkar vi köpt. Jag är så duktig, jag vet.

Men ibland är det så att de små och enkla sakerna som tar en sekund att utföra, ofta blir de som lägger sig i högar i komma-ihåg-banken i hjärnan. Varför?

Har i alla fall tragglat mig igenom min läxa till körlektionerna imorgon - då börjar det intensiva på riktigt. Är smått nervös. Tycker det är så sjukt tråkigt att plugga teori och känner mig inte särskilt motiverad (just nu vill jag bara ha ett myspys jobb på ett café i en storstad och gilla läget och springa runt och snacka strunt och göra allt och inget) Men jag ska ta mig i kragen och kicka äs och lägga ner tid på detta. Enda sättet ibland! 

Men känner mig nöjd med att kommit igenom det jag hade bestämmt mig för att göra, sånt känns alltid bra. Och är Äntligen klar med intervjuer som har skrivits in till en viss liten professor i stan. Lovely. Trillar lite pengar in också. Inte helt fel! Jag gjorde eftermiddagen bättre med en muffins från mormors och fin bok. Allt för att mota bort höstkylan (fruktansvärt - kylan har landat).

Är dessutom nästan klar med Robert Langdon boken! Älskar när jag har rätt om ngt som jag tror ska inträffa och så sker den händelsen :) Najs. Så nu ska jag kura ner mig i ett par gigantiska stickade sockar och en mysig tröja och besöka min favortplats för tillfället - soffan - och bege mig in i min alternativa värld - Dan Browns skapelse....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0