Peptalk med mig och migsjälv




Sitter i min ensamhet och för en mycket intressant diskussion (typ). Peptalk kan man väl kalla det?! Körlektion snart och det är dags för mig att avancera. Så att säga. Sluta vara en mesig människa i vissa situtaioner (självklart utan att köra på en av de många cyklisterna på Lunds gator...) 
2 körlektioner idag. Sen väntar plugg på bibblan, förhoppningsvis med sällskap. Ikväll är det fäktning. Nice nice. Längtar. Vaccinet slog ut mig så förra veckan så bara ett fäktpass utövades. Vilket betyder att tävlingen som var preliminär i helgen får sägas nej till. För få träningspass i kroppen - även om tävlingen enbart skulle vara en komma-igångtävling för mig så blir det nog inte så bra. Men är ganska skönt att slippa hatti fnatta upp till Göteborg.
   
Dagens gröt blev för övrigt lite annorluna än tidigare dagar. Inga drastiska förändringar förvisso, men lite förändring :) AXA grynblandning med kardemumma, russin och frön och 1 msk lingonsylt (alltså nerblandad under kokning). Över las hemmagjord äppelmos (blev inte så dum den...) och blandning av hackade hasselnötter och mandlar. En positiv upplevelse minst sagt. Just lingonsylten i gröten gav en extra smak som lyfte det hela.
Guck runt på min morgonpromenad och var sjukt sugen på riktigt grovt bröd. Typ mormors fantastico. Men icke sa nicke. Blev ganska likt iaf.

   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0