Middag i höstens tecken







Efter en dag i körandets tecken - körlektion, bokläsande och teorilektion - kände jag inspiration att vara lite kreativ ikväll! Kanske var det även yogan, vilken utövads tidigare under dagen i, som fick mig tänka fina hösttankar. Var för övrigt härligt, även om kroppen känndes enormt stel ger det en behövlig paus från allt annat.

Ikväll stod iaf qournfilér m. honung o chili,
ugnsbakade rotfrukter m. äpple o fetaost
fylld svamp
o
färgrik sallad
på vårt bord. Riktigt lyckat blev det - kombinationen av de olika rätterna gick så hand i hand! Älskar att komma på smakkombinationer i huvudet för att sedan upptäcka att det funkar även i verkligheten!

Qournfilér m. honung och chili

Superenkelt att göra! Ta fram x antal fileér, stryk över lite honung och strö över örtsalt och chili. Stek till fileérna är färdiga i en panna med olja i.

Ugnsbakade rotfrukter m. äpple och fetaost

dagens ingredienser var mycket härliga tillsammans:
potatis, morot, palsternacka, pumpa, äpple, rosmarin, peppar, salt o fetaost

Skär allt i önskad storlekt och sätt in i ugnen i ca. 30 - 45 min. Tips! är dock att lägga in fetaosten och äpplet först i slutet. Äpplet smälter annars undan och fetaosten kan bli lite torr...

Fylld svamp
använd ngn stor svamp - detta betyder inte att du behöver köpa ngn dyr portabellosvamp. Stora skogschampinioner funkar bra de med!
Ingredienser: svamp, soltorkade tomater, parmesan, oregano, salt o svartpeppar.
Fyll svampen m. övriga ingredienser och sätt sedan in i ungen - ca. 10 min.

Smaklig spis :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Sv: Ja hehe, men jag hinner ju knappt göra något av allt det där! Blir omöjligt.

Ja det känns skönt att ha körkortet avklarat faktiskt. Jag ska hålla mina tummar för dig! Det går nog bra!



Vad mycket gott du skrev om, blev hungrig ju!

2009-11-03 @ 21:31:36
URL: http://www.egowar.se
Postat av: Jenna

Vilka vackra matbilder! Älskar sånt :) Quornfiléer med honung och chili lät inte helt fel. Det kanske blir honungskyckling till middag ikväll för min del med!

2009-11-04 @ 08:31:16
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenniemartinas

Åh så gott!!



MVH,

Jennie

www.kalasgott.blogg.se

2009-11-05 @ 21:21:44
URL: http://jenniemartinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0