Löparenergi

Oh my. Lång körning, bl.a landsvägsträning. Panikartad fick jag ett antal gånger hjärtat i halsen. Misslyckades totalt med att se vart vägen gick. Dåligt värre. Tycker det är sjukt obehagligt att åka "snabbt", speciellt om man inte gjort det på länge...hm. Men det gick iaf bättre i slutet av den långa lektionen.

Sen tog jag mig till tha papas house. Var så springsugen! Har inte varit ute och sprungit sen jag kom hem, sprang så mycket när jag var bortrest så jag hade inte helt peppen när jag kom tillbaka. Men nu jävlar :) Sprang runt och log första kilometrarna, struntade i det enormt gråa vädret, bara lyssnade på Hair och tänkte på New York och allt annat här i världen. 9km härlig löpning, inget prestationsinriktat. Det handlade bara om att springa, njuta och få tänka fina tankar! Bäst!

Så nu är jag glad som en lärka, har precis ätit en god omelett med lök, svamp och ost. Superbt :)
Och nu kan man ta det lugnt i ngr få timmar - sen är det dags för jobb! Servering på en disputationsfest, alltid lika härligt för alla är så glada vid sådana tillställningar. Glädje som smittar av sig är inte helt fel :)

Men först - nermysning och vila i soffan med den tidningskavalkad jag inte hunnit närma mig på senaste. Perfekt denna gråa dag. Får se om jag även vågar närma mig min teoribok...Eller så anser jag att man inte behöver vara extremt aktivt duktig varje dag och skippar teorin. Det är endå fredag. dt är najs!

Kommentarer
Postat av: Tess

Sv: Nä det är fotboll faktiskt! Men jag kollar på hockey också. Och jag vet, sjukt att de spelar fotboll utomhus nu. Sista matchen är på söndag..

2009-11-06 @ 17:18:06
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0