Endorfinkick och mat i stora lass

Dagen har präglats av härlig söndagsstämmning, vilket jag inte säger nej till. Från fika med lilla pappsen som är tillbaka i vårt lilla land från staterna. Promenad några hundra meter för att möta upp en vän. Och in på nästa café. Sånt gillas definitivt.
Vad som dock stört mig och stör mig är en lampa. Ja, en lampa. Varför måste dessa ting vara så extremt svårmonterade? Ahhh - sammanbrottet är nära. Definitivt.
Men vad kan inte träning bota om inte irritationsstämmning i kroppen. Träning botar så mycket hos mig. Och det är väl på gott och ont. Men det är fantastiskt. Har varit på Gerda nu i 2h - dansat och svetten har lackat och jag har varit en lycklig själ. Så sant som det är sagt. Funk & Afro blev det. Planen var funk, men benen ville inte sluta dansa så afroklassen därpå joinades också av mig. Ett självklart val! Ett finfint val.
Och gud vad jag promotar träning. Sanslöst värre :)

Vid hemkomst var det dags för middag. Blev en klassiker här hemma, som funkar i alla lägen! Fantastico!
Kikärtsbiffar
m. bulgorsallad, hallomi, sallad och mangochutneysås

Ibland finns faktiskt inget bättre.

Kikärtsbiffarna görs av kikärtor, kryddor som basilika, oregano, chili och spiskummin. Mixa detta med riven parmesan och forma biffar. Tryck ut biffarna i havregryn och stek i olja. Enkelt enkelt enkelt. Gott gott gott.

Bulgorsalladen kan innehålla nästan vad som helst. Bulgor är dock ett måste. Idag blandades suger snaps, soltorkade tomater, äpple, bladpersilja, russin och kryddor ner i bulgorn. Lyckat värre.

Mangochutneysåsen består av mangochutney och ngn yoghurt - soya yoghurt, lättyoghurt, matlagnings....ja val efter tycke helt enkelt!

Rätterna platsar väl tillsammans. Och tillsammans med stekt hallomu och sallad så kan man kalla sin måltid
smaskigt värre....:)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0