en fråga om existens




dagens frukost: sista brödbullen - rostat & det blir som nytt!
dagens gröt gjordes på AXA grynblandning, med kanel & kardemumma, russin, blåbär. Toppades med hyvlat äpple & banan samt valnötter! En höstig variant?!

Gårdagskvällens träning gjorde mig väldigt medveten om mina fina fäktmuskler, vilka existerade för en månad sedan. Igårkväll fick jag kämpa med mina armar som vill dö och lårmusklerna som inte riktigt hade spänsten. Sak samma om man tränar mycket ut av annan träning, vilket för mig har betytt väldigt mycket löpträning och spinning senaste månaden. Sak samma - fäktmuskler är speciella. Går bara att träna genom fäktning. Så nu jävlar - dags att jobba upp sig igen!

Nu är det dags att pysa iväg till körlektionen som börjar om en liten stund. Sedan kommer dagen innehålla lite av varje; blir nog Lunch-yoga med en vän, bibblan och teorilektion ikväll. Ska försöka utsätta min hjärna för ng annat än bara bil,bil,bil...



Kommentarer
Postat av: Jenna

Både Pilates och Yoga är väldigt nytt i min träningsvärld. Har det senaste året fått för mig att det vore bra att komplettera min träning med det, och jag har verkligen fått upp ögonen för specifikt pilatesen. Tycker det är supereffektiv träning för bålen, men också för rörlighet och annan styrka. Dessutom tycker jag att det är riktigt kul (då tänker jag främst på Pilates med boll-klasser), och så älskar jag verkligen den avslappnade känslan efteråt, som är något helt annat än den avslappnade känslan efter ett stenhårt spinningpass.. :)



Tränar du mycket yoga?



"Riktig" styrka har jag svårare att få in i min träning. Har svårt för att motivera mig till det om jag går och tränar själv, men brukar lyckas klämma in nästan varje kroppsdel iaf en gång i veckan :)



Hoppas du får en fin dag!

2009-11-03 @ 12:28:11
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0