Dagens




Dagens frukost: brödet i detta hem fick en uppgradering idag - vi (eller ja, mammsen) håller på att utforska butiker med bröd här i stan. Alltså inte bara bröd från Malmborgs bake-off eller mormors som existerar i brödlådan! Limpan ovan kommer från en ostbutik och var fantastico! Ett bröd med valnötter, aprikos och russin - ngt som faller mig helt i smaken!

Förutom mackor bestod frukosten av te och svartvinbärsproviva (om man inte smakat - ett måste!) och gröt, gjord på AXA grynblandning, kanel, kardemumma, russin, blåbär och serverad med hemmagjord äppelmos och valnötter! Mums!

Nu, eller ja, för en stund sen...är jag hemkommen från en 2 h lång körlektion, som startade kl 07.55. Hann med en kortis promenad innan jag kom hem. Regnet har försvunnit. Snön har försvunnit. Det är helt enkelt helt okej, najs, väder ute :)

Snart ska jag ta mig ner mot ett café och äta lunch med mamma. Just nu dör jag snart av hunger. Aaaa...
Men efter jag har fått föda i min mage så ska jag sätta mig på stadsbiblioteket och läsa teori....teori, körning, teori, körning...Ja, en teorilektion väntar i eftermiddag/kväll.

Kvällen får i alla fall en trevlig avslutning - fäktträning. Fräsigt värre efter att ha tänkt
bil, kör, teori, bil, kör, teori
en hel dag.

Förresten tryckte jag faktiskt ner gasen idag. I alla fall mer än igår. Förvisso missade jag en cykelbana här och där - smällar man får ta? Kanske ska satsa på balansen? HEhe, svårt nog det där med balans :)

Nu - vantar och cykel, riktning mat :)



Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh låter som mitt drömbröd! Valnötter pch aprikoser hamnar nästan alltid i börd jag bakar, och russin blir det nästan jämt i sconesen :D

2009-11-05 @ 16:31:58
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0