Recept: Rågscones med russin och kanel





Rågscones med russin och kanel

När jag var i Canada åt jag bagels med russin och kanel - en F A N T A S T I S K upplevelse för smaklökarna. Sconesen jag bakade i helgen med russin och hasselnötter fick mig att tänka på detta. Jag bestämmde mig för att prova mixen! Och resultatet blev mycket bra!

4 bullar Tid: ca. 25 min.

2 1/3 dl rågmjöl
1 dl russin
2 tsk kanel
en nypa salt
1 tsk bakpulver
1 msk hela linfrön
2 msk pumpafrön
1 dl lätt kesella (1 % fett)
1/2 dl lättmjölk
2 msk smör

Sätt ugnen på 250 grader. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Blanda samman kesella, mjölk och smör. Rör ner denna blandning i de torra ingredienserna och blanda väl. Forma till fyra bullar och platta ut dessa på ett bakplåtspapper. Sätt in i ugnen i ca 12 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0