Potter-night!

Jag har sett Harry Potter nu. Hehe - var lycklig när mammsen sa att hon kunde bjuda mig på bio!
Började kvällen med att sitta på Espresso House uteservering med en stor latte och en vän - i solsken. När jag drog mig till bion började det regna. Ganska bra tajming - bio är alltid mysigt när det regnar. Efter bion drog jag och mamma vidare till Stortorget, där jag krängde vegetariska Nachos todos och som pricken över i:et - en underbart god cappucino! Fin kväll. Men hur var filmen då? 

Tyckte faktiskt mycket om Harry Potter och Halvblodsprinsen. Självklart går ingen av filmerna att jämföra med bokserien. Men vem hade väntat sig det? Det är dock en mycket bra film, som är värd att gå och se på bio. Filmen skiljer sig en del från boken, vilket faktiskt inte upprör mig. Hellre att man gör en film som är riktigt bra, men som kanske avviker från den ursprungliga boken, än gör en okej film som är nästan identisk med dess ursprung. Helt klart den bästa av alla filmer som släppt i serien! Det var även en annan estetik i filmen, och då tänker jag inte på alla specialeffekter (som för övrigt var rätt så mäktiga) utan vissa scener. Landskapet som allt utspelas i är häpnadsväckande vackert. Men även sättet att filma, skapar scener som kan liknas vid vackra fotografier. Själv vill jag bara stanna kvar, om så bara för en liten liten liten, stud i Harry Potters värld.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0