sunshine

Saturday day day....sitter och avnjuter en trerätters vid dukat bord. I wish. Min mage säger maat. Mitt huvud säger mat. Och om någon minut är maten, som jag själv slängt ihop, klar. Sen lunch, men väl värt efter fin förmiddag och tidig eftermiddag!

Dagen började i all sin enkelhet med morgonpromenaden och frukost. Kände hur dagen hade bra potential till att bli en good day. Sovit gott och vaknat utvilad tidigt. Drömt om en bra film. För Lufslottet som sprängdes blev ingen flopp, utan sågs med gott öga! Visst, filmen är inte lika bra som boken. Men tur är nästan det. En upplevelse i böckernas välrd slår allt. Tror att det är viktigt att se boken och filmen som skilda världar. På nått sätt...




Today: AXA havre&qinoua, kardemumma, blåbär, banan och mandel. Efterlängtat grovt bröd och te.

Tiden tickade på och en tvätt tvättades och en tur ner på stan skedde. Ett besök på kattesund, där mammsen och jag shoppade loss bland grönsakstånden. Fick med oss massvis med fina grönsaker och frukter plus underbart goda oliver fetaost. Dessutom köptes vackra blommor. Att gå på torget eller på saluhallar eller små grönsaksbutiker med allehanda goda saker - det är så härligt! Alltid när jag är utomlands i en stor stad så älskar jag dessa marknader som går att finna på varje plats! Ni vet, grönsaker, torkad frukt och nötter, oliver och fetaost, fiskdiskar, frukt, kryddor....så långt ögat når. Älskar att bara gå och titta och dofta och tänka. Ofta vill jag bara köpa allt jag ser och ta hem, vilket blir ett problem då när man är utomlands inte precis kan ta allt "hem". Önskar varje gång att dessa marknader helt plötsligt ska komma att existera här hemma. Men varje gång mina fötter möter hemlandet så får jag nöja mig med att drömma.

Har även tagit ut m på en drive. Hade ett mål och det var Eslöv för att lämna saker. En ny bil körde jag i, vilket märktes. Men jag är glad! Imorgon ska jag köra själv. Alldeles själv.
Dessutom har solen visat sig idag. Vackert.







Kommentarer
Postat av: mikaela

åh fina rosor! ja gårdagen var minst sagt händelsefull, sov inte hemma kan jag säga... höhö dock inte hos den du tror :P vi får samla de tre vännerna och mickan över en fika eller myskväll eller nåt så får ni höra...btw nåt efterlängtat sms än?

2009-12-05 @ 16:33:32
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0