söndag?

Today: gröten gjord av grynblandning med kardemumma och torkade tranbär och banan och mandel. Danskt rågbröd och massvis med te.
Te behöver min hals och min själ idag. Sitter och sväljer och känner aj aj aj i halsen. inte coolt. Är bitter på det hela. Satsade ändå på en lugn dag igår och sov till och med tio timmar inatt - för att inte förkylningen skulle sätta djupa spår. Men vad gjorde det? Ingen hjälp över huvudtaget. Hade kunnat vara på ett jävligt najs spinningpass just nu. Istället sitter jag och mitt halsont här ensamma.
Och nej - ska lämna bitterheten! Ska börja planera dagen. Känner mig ändå full av energi. Älskar planlösa dagar efter perioder som varit allt för fullspäckade. Men blir rastlös efter ngn dag ändå! Och nu börjar jag känna rastlösheten...hm. Vad ska jag göra med min energi är frågan? Kan ju inte ta ut den på träning. Promenad redan avklarad...Svårt det här :) Dessutom har jag inte helt koll på vilken dag det är. Eller ja, stundtals får jag en - söndag...?
Hade iaf världen mysigaste dag och kväll hos min farmor igår. Med en pappa och en storebror som sällskap anledde vi till Helsingborg och en farmoder och en farbror och hans fru och min kusin. Och sedan kom resten av kusinerna. Och mellan sill och lutfisk och mandelmusslor och lussebullar i massvis satt vi och asgarvade och diskuterade vilt om allt och inget. Och hade det bra helt enkelt!
Helt och hållet finemang :)

Kommentarer
Postat av: Jenna

Krya på dig! Då får du fortsätta julmysa lite till så du blir pigg och kry inför nyår :)

Brukar oxå dricka té hela dagarna i ända när jag har ont i halsen! Känns som att man måste hälla ngt varmt där konstant för att hålla det onda borta :)

2009-12-28 @ 08:07:32
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0