så sant som det är sagt

Damn! Sjuk i huvudet dag i dag och jag har tappat verklighetsbegreppet totalt!
Efter en lång arbetsdag igår med en pool som golv av snöslask och diverse smuts, så kom en förfrusen liten maria hem till mat och en varm dusch för att sedan dra vidare till en partynight på Lunds. Och ja, tanken var att ta det lugnt. Och ja, tanken var att vara hemma vid ett halv två. Men istället blev natten lite lätt crazy - på ett bra sätt - med mycket av både det ena och det andra...Och då min cykel frusit fast fick jag gå hem. I klackskor. KALLT som in i. Och hemma var jag vid kvart över tre. Inte så najs med tanke på att jag klockan nio idag började jobba på Tehuset. Och efter att nu ha jobbat i tio och en halv timme är jag rätt mör. Vandrade direkt efter jobbet till Stortorget och mötte upp tha familia. För en återförening och middag - storebron är back in Sweden! Najs. Stor nachostallrik och en underbart god cappuccino och därefter mkt tunga ögonlock och jag sa tack och adjöss och förde stegen hemåt. Och nu är jag i huset och känner mig enormt konstig. Enormt konstig. Så att säga. Eller för att använda mina små favorit ord - så sant som det är sagt.
Dags för mig att krypa till kojs. För mycket i huvudet just nu. Ska sova. Ska inse att det är helg. Att jag är ledig hela helgen. Att jag imorrn ska ha en peppande dag med morgonspinning, julklappsletande, julgransletande och gud vet vad. Känner lite problematik inför imorgon kväll. Lackar på mig själv på ett sätt. Ska gå och dra något gammalt över mig själv. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0