on the sunny side

Jag ser solen (men tyvärr också den nästintill nu bara marken. Snö - vart försvann du?)! Ett underverk har skett och solen skiner just nu nere i lilla Lund. Tog en lång tankepromenad vid tiotiden imorrse och under tiden bröt solen fram genom gråa moln och började lysa upp en dag som var extremt grå och sjaskig. Solen är kärlek!
Sitter och har ont i min hals. Klackar i taket och en snurrande afton kan ha med saken att göra. Men icke hänga läpp för det - är säkert fit for fight imorgon! En tur upp till farmodern ska ske om en stund. Sånt kurerar allt :) Kusiner och farbrödrar och en farmor och lite annat löst folk...(intern skämt. humorn är på topp i familjen. galet roligt kan vi ha det. sämsta humorn i know). Och lutfisk...vilket jag inte kan påstå tar hem priset. Hm...men tradition är...tradition? Har iaf fått en energikick nu på förmiddagen och tagit tag i saker som skulle tas tag i. Det känns bra. Alltid lika skönt att få saker som hängt över en undanstökade.
Och det känns verkligen som söndag idag. Eller någon annan odefinierbar dag. Men det är lördag. Så sant så sant.
Nu ska jag återgå till att le åt min för tillfället bästa vän solen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0