nyårsraket number one

Oj oj oj. Årets första nyårsraketer har just skådats! Utanför mitt fönster (eller ja, inte precis utanför med tanke på att ngn då skulle stått och smyg-skjutit upp raketer från min trädgård....) dundrade precis ett antal fyrverkerier upp på himlen. Minns helt plötsligt de små nyåren som liten. Alltid middag hos nära familjevänner. Vilka är fantastiska. Men den traditionen förändrades för många år sedan. Och så även i år är planerna verkligen fullkomligt annorlunda! Men det verkar ordna sig. Och även nyårsdressen verkar vara klar! Har en klänning som jag länge har tyckt ha varit fantastiskt. Köptes i en fantastisk second-hand butik i Wiliiamsburg och den har hängt i min garderob och jag har bara väntat på ett perfekt tillfälle att få använda den. Men förstå min besvikelse när jag igår (vid sämsta tillfället förvisso, då jag äcklig och sjuk stod och kände mig bitter...)provade klänningen och kände NO NO! Förstå min besvikelse! Men idag tog jag mod till mig och provade det gudomliga tyget igen. Och kände att ja. JA! Hoppas iaf att den är perfekt! Med fina skor. Och ett skärp. Så fixar det nog sig. Hoppas jag. Tror att den är fin. Tror bara jag är nojjig över att den "inte sitter helt perfekt på denna lilla plats och och och..." osv. Tror jag fånar mig och att klänningen kommer rocka :)
Känns bra att det blir ett nytt år. Det kommer bli ett kick-äs år och så mycket kommer att hända! Jag ska börja med att fira nyår i finingars sällskap. Sen ska jag fylla år. Säga hej vi ses snart till en som snart bli stockholmare :) Säga hej till stockholm (förhoppningsvis) och hej till en etta någonstans i storstaden och hej till en praktikplats. Placera mig i huvudstaden för i alla fall i vår. Ska åka snowboard. Ska springa min första halvmara. Och se vart livet tar mig efter i vår. Njuta av allt det goda och acceptera allt det...det som är lite dåligt.

Såhär bra kommer livet, våren och allt bli! Från en storstad till en annan. New York och jag kommer ses en än gång. Men jag längtar efter staden varje gång jag ser bilder därifrån. Livsglädje!


Kommentarer
Postat av: Jenna

Oh hej Stockholmare! Kul :) Vart flyttar du ifrån? Har du ännu funnit lägenhet? :)

2009-12-30 @ 20:20:37
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

jaa shiit din klänning kommer ju lätt rocka, du är ju snygg i allt så ;) wiie hälsa på hälsa på! sen ska jag hälsa på dig och vi ska baka och laga mat och fika och shoppa och leva GÖTTANS! ses imorgon, och nej, har inte hittat någon klänning än och tygaffären var stängd :( ska till malmö till shopping med bror imorgon, hoppas hoppas hoppas!

2009-12-30 @ 23:30:09
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0