mitt vinterlandskap

hoho! Snö snö snö! Underbara snö. Det snöar här nere i Skåne och herregud - så länge sen det låg såhär mycket snö på våra gator. Vaknade upp idag kl nio, utvilad och med spring i benen. Upp och hoppa och på med värsta underställ, fleece och därefter jacka och mysmössa och tjocka vantar. Sedan promenerade jag ut i snön och pulsade runt på en fantastiskt morgonpromenad! Härligt värre! Oh! Kan du snälla snö ligga kvar till jul?
Hade en myskväll med Helly och Julia igår. Gillade mitt försök att cykla till H. Det kan diskuteras hur bra det gick. Men det bästa var ändå hemfärden i natten. Tror att Julia och jag var en mkt intressant syn. Två filurer som vandrar på ett mycket intressant sätt. Varav den ena (jag) bokstavligen drar min cykel genom snödrivor. Kändes som värsta träningspasset.
Men en mysig kväll var det iaf, med prat, te, lussebullar och hemmagjorda peppakakor. Är imponerad av hemmagjord deg, själv har vi inte ens köpt ngn färdig deg än... Vi satte oss även en stund framför en liten disneyfavorit - Tarzan! Ah - hur länge sen var det inte som mina ögon såg detta underverk? Disney är kärlek! Så är det bara. Men framåt ett trillade ögonen ihop på oss alla och sängen hemma lockade alldeles för mycket. Och efter en halv evighetspromenad hem var det inget annat än underbart att krypa ner under ett gigantiskt täcke :)
Nu ska jag snart ut och vandra igen. Har insett att allt tar dock lite längre tid när det är snöväder. Det är promenader som gäller överallt. Om jag inte ska köra på med skidor? Fast med risk för åtlöje säger jag nog nej där. Längdskidorna har inte använts på ca 3 år. Sorgligt nog...Så det blir promenadbenen som snart får föra mig upp till lilla Gerdis för lite lätt träning. Inplanerat pass är stepp - länge sen detta utövades! Men enda pass som lockade någorlunda. För löpning...utomhus...lite overkill kanske!
Sen blir det en eftermiddag i fjärde advents tecken. Iväg på en glögg ska jag. Ska bli sjukt trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0