lovely

Jag är vaken jag existerar. Faktiskt - tro det eller ej - men de senaste timmarna har vår kära soffa varit min värld. Kärlek till den verkligheten, ja kärlek till vår soffa. Vår soffa som vi la om ett golv för. Lång historia. Men den handlade om en pappa som ville köpa en ny perfekt (verkligen perfekt...) soffa och kom fram till att man då kan passa på att lägga om ett dåligt golv så att soffan inte skulle känna sig ensam i sin perfektion. Soffan köptes i våras. Golvet börjades läggas om för tre år sedan. En lång jakt på en perfekt soffa. Om man vill uttrycka det så.
Men en soffa som är som en hel värld - perfekt! Lyckades i alla fall till slut.
Iaf, om jag nu ska lämna en oväsentlig historia för nuet. En mil i Skrylle har sprungits. Kvalitetstid med pappsen blev det dock bara i bilen - hehe - efter två kilometer tröttnade jag på att springa i hans tempo och flög fram för mig själv på lätta ben. Dock var det SÄMSTA förutsättningarna! Snö och slask och ÖSREGN! Vilket betyder att snön gjorde det som vanligt svårare att springa. Men slasken som blev alldeles hal av regnet gjorde att man stundtals trodde att livsfara var att vänta. Nej, nu överdriver jag men halt som in i var det ibland. Men jag gillade det. Som pappsen och jag konstaterade - man kämpar mot naturen. Kanske på nått sätt. Det är iaf en utmaning. Och det gillas. Och vad som mer gillas är min fiiiina garminklocka. It's fab.
Men nu har soffan lämnats, efter mysig eftermiddag med massvis med musik och läsning. Och lussebullsätande. Och ätande av goda mozartskulor (selfmade oh yes...). Och nu tar dagen en helt annan vändning och det är dags för PEPPEN! Juldags damn på Mejeriet väntar och klackar ska slås i tacket och dancing med finingar ska ske! Fantastiskt värre! Natten är ung helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0