löpning, pisseregn och across the universe

En ljuv trötthet kom precis över mig. En härlig trötthet. En trötthet som innfinner sig efter - som i detta fall - träning, en varm dusch och mat. För drygt en timme sen vacklade jag stelfrusen in genom dörren. StyGy-passet som jag hade planerat in blev utbytt mot en lång löparrunda. En löparrunda i kyla och pissregn. Halva rundan sprang i sällskap med fadern, som dock tog avsked hyfsat snabbt p.g.a trötthet. Själv sprang jag i typ 1h 5min. Plus en uppvärmningslöprunda för att hämta upp fadern på ca 10 min. Det gillas. För när benen väl sprungit upp en värme i kroppen så kunde pissregnet och blåsten slänga sig i väggen. Men kanske 40 minuter började mina ben kännas lätt annorlunda. Och när jag kom fram till ytterdörren och stannade till kände jag ansträngningen och kylan i lårmusklena. In i hemmet och snabbt in i duschen. Fantastiskt. Att komma in helt slut och tina upp i det varma underbara vattnet.

Nu är across the universe påsatt på vår tv. Jag njuter fullt ut av denna fantastiska film. Musiken, handlingen och den finfina (vem trånar INTE efter honom det är frågan...) Jim Sturges. Kärlek till filmen. Har ingen aning om hur många gånger den har spelats här hemma. Ett x antal kan lovas!

Dagen har annars varit bra. Jobbet tog en annan spännande utveckling än tänkt. Eftermiddagen ägnades inte åt e-packning som tänkt utan åt butiken och kassajobb. Lugnare än crazy helgdag och härlig stämmning. Sånt gillas. Fick också lunchsällskap och åt thaimat med alldelles för mycket stark sås (vilken jag själv hällde på i min ovetskap...:)) och drack finfint kaffe. Good day.

Och imorrn! Första dagen på så länge som jag är helt ledig. Verkligen helt ledig. Kommer bli fantastiskt. It's looking good....!

Nu - dags att återgå till across the universe!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0