Löpning, glögg, nation och fredagsjobb

Blogg.se tycker inte om mig just nu. Problematiskt nummer ett. Inga bilder vill laddas upp. Hm.
Sitter och känner en liten trötthet. På ett konstigt sätt. På ett konstigt sätt må vara, men själva trötthetens närmande i sig är inte särskilt konstigt. Igår och idag har varit intensiva dagar - något annat kan inte påstås!

Löpningsupdate från igår! Efter körning ut till Skrylle - frihetskänsla oh yes - blev det en hel del spring i benen. Glada jag sprang på i skogen och backarna och tog 13 km. På en tid jag var nöjd med! Tror aldrig jag sprungit 13 innan. Så fantastiskt. Dock! Problematik...första kilometrarna - smärta! I främre smalbenen. Inte bra. Föregående två gånger jag sprungit har känslan smygit sig på - men endast i ena benet. Nu smärtade de båda...men det försvann efter 5 km helt och hållet. Och sen var det bara fantastiskt. Kanske borde jag hållit igen lite. Kanske inte. Men å andra sidan. Jg sprang ju inte 15 km :)
Körning hem till Lund. Jobb på glöggfest från kl. tre. Ganska lugnt. Gott kaffe. Spidade runt i ett kök, störde Helena eller "helen" som febrilt läste sina japanska små tecken. Mysigt. Och tiden flög och plötsligt var vi klara och allt färdigstädat och kl var bara åtta. Och vi tig vårt pick och pack och styrde cyklarna mot Lunds och Penthouse. Noviser på jobb på nation båda två - dock inte helt ensamma om detta! Chillidillade ett tag, disskuterade Julias icke existerande vegetariska mat (noterat: pasta och senap - ingen bra kombination...) och fick en liten genomgång inför the night. Sittningen på Lunds var i full gång och själv kände jag STUDENTLIV med ja, stora bokstäver. Blev placerad i en bar och stod handfallen ett tag. Innan jag tog tag i mig själv och började kicka äs (kan man kanske möjligtvis uttrycka det som...eh) med drinkar och shots och allehanda saker. Och klockan tio drog verkliga jobbpassen igång och sedan var det faktiskt fullt ös medvetslös (faktiskt i stort sett. ingen underdrift...) till halv fyra på natten. Men det var sjukt ball! Allt förutom skabbiga platser som upptäcktes vid städning. Men värt det! Sprang runt bland härligt folk och tittade ut över stora lilla lund och hade sjukt ball. Trots ett täcke av klibbig alkohol. Och trots det ena och det andra.
Enda jobbiga var vetskapen om att jobb väntade nästa dag. Fick en förfrågan på kvällen om att jobba dagen efter och kunde inte säga nej! Så idag har jag jobbat från kl 12 till nästan halv åtta. Så ja, jag är lite trött. Men roligt ändå! Tråkigt nog uteblev dock träning som planerats in idag...StyGy. Lite svårt att få till just denna klass. Och det behövs! Men men, så mycket annat det har varit. Och imorgon är det jobb igen. OCH! Fining vän är på väg till Svea Rike efter att ha varit bosatt i landet Skottland de senaste månaderna! f a n t a s t i s k t !
Men nu ska jag duscha av mig tedamm. Sen typ laga mat när pappsen kommer hem. Sen blir det nog en hyrfilm. Party party :) Sen sömn. Sömn och jag ska arbeta med vår vänskapsrelation, så att säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0