kaffe och peppen

Sitter och dricker en kopp kaffe och försöker vakna till liv. Igen. Ska bege mig ut i snön och ta mig fram på en löparrunda. Hihi, brukar faktiskt vara riktigt roligt - och jobbigt - med snölöpning! Får se hur det går. Just nu är jag lite segis. Inte precis gått upp egentligen, men! Gick och la mig i sängen igen en stund precis. Oh, den såg så underbart varm och skön och jag hade inget bättre för mig :) En tupplur igen på 20 minuter...hehe. Men det blir nog bra! Börjar känna vakenheten i kroppen igen - och en powernap på tjugo minuter ska ju ge typ lika mkt energi som en timmes sömn under natten?! Eller är det bara ngt jag kanske inbillat mig. Eller har en förhoppning om...
Klockan tolv är det jobb som gäller. Skönt med en ledig förmiddag helt enkelt. Som sagt, träning kan man ju då ägna sig åt hehe.
OH! Kände mig enormt duktig igår - blev klar med två julklappar. Eller ja, egentligen är det delar av en stor julklapp till anna panna cykelkanna och farmodern. Men ändå. Fotografier från höstens resor som jag har satt ihop i häften. Blev fint. Är nöjd. Och kändes bra att få lite julklappar gjorda...Och nu vet jag iaf vad jag ska köpa till alla. Eller alla utom en julklapp är färdigplanerade. Okej. Är inte så duktig ändå. Men men. Det lär ju ordna sig :)
För övrigt - fortfarande sjukt konstigt att ladda upp exempelvis bilder! Vad kan detta bero på?? Enormt irriterande. Blä på det helt enkelt!!
Dagens gröt med kardemumma, torkad aprikos, russin, blåbär, banan, mandel och hasselnötter. Smaskens!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0