en måndagsmorgon att gilla

Today: Stor kopp varm te värmde efter morgonpromenad på vit mark (!)
med mandel och äpple och vörtbröd!
Går runt här hemma och fixar och donar. Skönaste måndagsmorgonen med tanke på att jag är ledig idag! Efter en väldigt intensiv vecka så känner jag att idag är en laddningsdag inför en vecka som kommer bli intensiv den med! Så att gå upp vid åtta halv nio, ta en härlig morgonpromenad och äta frukost länge för att sedan gå runt här hemma och lyssna på soft musik och städa undan saker som inte har hunnits göras - det är morgonlyx! Förmiddagen har inga stora planer, så därför funderar jag på brödbak? Luncha ska ske med modern - har inte hunnit träffas och har saker att prata igenom tycker jag :) allt från julstök till världsligheter! Sen blir det uppmötning med vänner för julshopping.
Och det som måste göras idag - posta ett brev! Ah! Är sämst på att posta kort och dylikt. Skriver dem. Men på något konstigt sätt blir de alltid liggandes här hemma på hallbordet. Jag är sämst. Dagens konstaterande :)
Det märks att det är vinter. Vörtbröd, adventsljusstake och snöflingor. Och den underbara mössan som jag gosade in mig i under morgonpromenaden imorrse. Måste dock poängtera - det är Inte päls. Fejk så det skriker om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0