dagens konstaterande

Today:

morgonpromenaden har fått en ny slinga. Variation som inte valts självmant. Men gillas ändå.

Morgonfoto orkades inte bli normalt. Fixa ljus i ett mörkt kök var inte mitt prio nummer ett. Experiment med ljus istället. Lite kul?!

Dagens gröt - slår alltid allt! Grynblandning, torkade aprikoser, russin, kardemumma, blåbär och banan. Och mandel. Och valnötter. Är beroende.

Kom hem igår, efter jobb och därför med tedamm över hela mig. Efter en fika med finisar på café, på vilket man kan smygtitta in på Grands piratensal och nog bli ganska smygtittad på från lilla fiskaregatan. Efter att ha hängt på Malmborgs. Efter att ha glömt fel kvitto. Efter att ha dött av hunger.

Hem vid sju halv åtta. En timme senare var min humör mer på topp (antagligen när blodsockerhalten var normal igen...) och plötsligt stod jag lite lätt handfallen.

"Jag har...inget jag just nu måste göra"

Kändes inte okej. Kändes konstigt. Vilket egentligen inte är så okej heller. Trestegsraket till att ta det lugnt borde utformas. Men det blev bra ändå. Lite fix här hemma, vilket följdes av myskläder, en soffa, en film (när såg jag på film senast...? hemma?), te och rostade mackor och choklad.

Lite tung i huvudet idag. Ändå. Orolig sömn. Alltid lika intressant att vakna vid tre på natten och seriöst tro att klockan är sex halv sju och att det är dags att gå upp. Konstig människa kan jag konstatera om mig själv. Men en uppiggande faktor är...på väg för att åka och hämta ut mitt körkort :)

Sen blir det jobb. Men börjar först klockan tolv. Det är inte helt fel. Det är riktigt okej. Till och med.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maya

Om jag har fattat det hela rätt så jobbar du på Tehuset java i Lund? :)

2009-12-09 @ 21:02:01
Postat av: Maria

ja ! är ännu en liten extraflicka där just nu :)

2009-12-09 @ 21:19:46
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Maya

Åh, då ska jag ta mig en sväng extra inom Java, är stamis där sedan länge men man måste ju se vem du är!

Du verkar helt enormt trevlig! Superfin blogg haru!

2009-12-10 @ 08:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0