Godmorgon och motivationstänk

Dagen inleddes med en runda utomhus. Underbart sätt att vakna upp på! Fanns dock mer motivation till att lämna sängen och bege sig ut, än det fanns på hela första timmen av fäktningen igår! Hade helt enkelt jättesvårt att hitta någon motivation till första timmen - även om energin verkligen fanns där. Och andra timmen var man redan nere i det tråk-träsket, så motivationen dök inte riktigt upp då heller. Även om kroppen känns full av energi krävs det ett fokus som inte alltid går att finna. Och då faller man pladaskt som en pannkaka. Så var det lite igår... Men slutförde i alla fall passet lite bättre än jag började. Vrålhungrig och endorfinkickad besätmmde jag mig på cykeln hem dessutom för att laga...potatismos! "Ugnsbakad" lax (gjord i mikron - ja, funkar jättebra!), potatismos med ärtor och parmesan, en stor sallad med ruccola, avokado och tomat samt keso. Blev mätt som en plätt :) 

Nu ska jag stryka tvätt - kul... Sedan blir det några ärenden i stan, packa kappsäcken och göra allt klart inför morgondagens resa. Klockan kvart i fem lördag morgon lämnar modern och jag stan. Uppe med tuppen, helt enkelt! 

I eftermiddag blir det även ett pass styrke-gympa på Gerda, vilket jag känner mig mycket sugen på. Är väldigt glad att jag börjat med lätt styrketräning den här sommaren. Har byggt upp mer muskler i rygg, axlar och armar och tycker att det är jättekul. Absolut något att försöka fortsätta hinna med utöver all annan träning i höst! Så här finns i alla fall motivationen! 




Nu har jag i alla fall en god frukost med gröt på AXA grynblandning, frön, kanel, torkad frukt och bananmos och till det grovt bröd och te och svartvinbärsproviva (vilken för övrigt är mycket god) i magen. Och nu är det dags att pallra mig ner i källaren och möta mitt berg av tvätt. Aldrig en trevlig syn...

Goddagens! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0